Passat Carnestoltes arriba la Jaia Corema, aquest personatge es caracteritza per tenir uns aires desagradables i cara de pomes agres. Té la funció de calendari: cada setmana que passa fins a Setmana Santa se li talla una cama i quan s'arriba al final tradicionalment es cremava, ara a l'aula diem que tancarem l'escola i ens anirem de vacances.
D'entrada la Jaia els sorprengué un poc, alguns expressaren que els feia por i es feren un poc enfora d'ella, en canvi altres estaven desitjant tallar-li la cama. Era un bon grapat els voluntaris i ho férem a sort. Però abans una cancó li cantam.
Aquesta primera setmana els elegits per tallar-li la primera cama han estat: Na Júlia, en Franco i en Nelson.
La Jaia ens proposà jugar amb un rellotge a anar ràpid com el conill de n'Alícia en el país de les meravelles, però també just el contrari: molt a poc a poc.Amb la proposta passarem una estona ben divertida i esbojarrada cridant:
Arribaré tard, arribaré tard,...
Ja han passat set dies i torna ser dimecres.
La segona cama l'han tallada en Tommy, na Juliette i en Pablo.
A la carta que ens ha deixat ens convidava a jugar a un altre joc.
Aquesta vegada de tornar petit petita o gran gran con n'Alícia en el seu conte.
Una altra activitat que de moment els té ben engrescats és la visualització dels vídeos dels companys. Seguint amb la temporalització hem projectat les presentacions de: Na Júlia, en Tom, en Roc i en Nelson.
Com vaig comentar a l'entrada anterior, el projecte de centre d'aquest curs escolar és el conte de: N'Alícia en el país de les Meravelles. Aquestes setmanes, per les dates que estam i en l'objectiu d'endinsar-nos un poc més en el projecte ens hem centrat en aquest conte i en una versió senzilla de la Jaia Corema.Com ja sabeu, cada setmana en Flot, el nostre titella, ens porta un conte, pensat expressament en les característiques i necessitats dels infants d'aquesta edat. Per si qualcú de vosaltres té curiositat per endinsar-se un poc més amb aquestes, tot seguit vos deix l'enllaç a un article que tal vegada us pot resultar interessant.
Llista de contes acumulatius, repetitius i encadenats i els seus beneficis.
A l'aula convivim vint criatures, cada una d'elles amb unes necessitats i interessos diferents i no sempre és fàcil arribar a tots, però hi ha moments en què com a docent penses que has aconseguit, almanco una estona, engrescar a tot el grup respectant la seva individualitat.
L'altre secció d'artística ha estat més dirigida i amb la necessitat de coordinar-se amb altres membres del grup, l'hem realitzada gràcies a uns cartrons grans que ens regalà en Pablo
PER TANCAR AQUESTA ENTRADA,
DESITJAR UN MOLT FELIÇ ANIVERSARI A EN FRANCO QUE DISSABTE 27 CELEBRA ELS QUATRE ANYS.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada