Al llarg del curs són moltes les propostes i activitats diferents que realitzam a l'aula.
Aquesta setmana, per exemple, els infants han gaudit de dues ben diferents.
La primera sorgeix de la comissió de festes per COMMEMORAR EL DIA DE LA PAU, és a l'àmbit de centre i la idea consisteix a fer un arbre conjunt de tots els alumnes del centre.
Esperem que ens quedi tan encertat com aquest. Cada infant a més de dur a terme el seu retrat havia de pensar una paraula dolça o amable.
Així que pensant en paraules d'aquest tipus hem treballat el conte:
LES PARAULES DOLCES
Us puc ben assegurar que en sortiren un bon enfilall.
La segona activitat que malauradament hem tengut aturada durant aquests dos darrers cursos ha estat l'hort. Encara que durant aquesta setmana hem vist un cert moviment, i tal vegada ho puguem reprendre, de moment aquesta setmana hem sembrat NARCISOS.
Dins les feinetes trobareu de les obres que han realitzat els vostres infants.
Com comentava al començament, duem a terme diferents propostes, però és amb les rutines diàries o setmanals on els infants adquireixen seguretat, pot preveure el què passarà i preparar-se.
A una entrada anterior, parlarem de l'encarregat, de les tasques que du a terme i dels privilegis que té aquest dia, així dijous EN JORGE, partí cap a casa tot enfadat, en motiu, perquè per manca de temps el vaig privar del privilegi de triar el tipus de cloenda que volia.
Avui coneixereu una rutina setmanal. Cada dijous duim a terme una sessió de MATEMÀTIQUES MANIPULATIVES.
Amb les sessions volem aconseguir que l'infant per ell tot sol, oferint-li diferents recursos arribi a aprendre de forma natural, dinàmica, experimental i motivadora, conceptes matemàtics.
És important tenir present que les matemàtiques són molt més que numeració. Aquestes sessions ens permeten crear situacions on els infants exerceixen les diferents capacitats lògiques: l'observació, les relacions, l'expressió oral, les estratègies, el raonament, la generalització,...
A l'escola afortunadament gaudim de molt de material, alguns més específics per a les diferents edats, però la majoria oberts per adaptar-los als diferents nivells maduratius.
Així presentat com a joc, frueixen de valent mentre treballen i s'ajuden si és necessari.
Pel que fa a l'organització.
En aquests moments l'aula està distribuïda en quatre grups de taules, damunt cada grup col·locam una proposta diferent. Per exemple: regletes, jocs de localització, policubs i numeració. Combinant jocs que poden realitzar de forma més autònoma amb altres que necessiten més ajuda de l'adult. Els infants es distribueixen per les diferents taules i al cap d'un temps una vegada han dut a terme una o més propostes de la taula corresponent canvien de taula a fi de passar per les diferents activitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada